fredag 22 april 2011

Pilgrimsresan av Paulo Coelho

Åh, jag trodde verkligen att denna boken skulle förändra mitt liv på något sätt.. Jag vet inte hur,  men bara lite grann.
Men jag får helt enkelt inse att det inte var en bok för mig. Den var för kristen.
Coelho återberättar i sin bok Pilgrimsresan om sin färd på den kända pilgrimsleden i norra Spanien mot staden Santiago de Compostela och de märkliga saker han är med om.

Jag skulle säkert ha gillat den, och jag blev lurad av omslaget och baksidans text för det verkade vara en bok i min smak.
Fast jag har blivit sugen på att själv vandra de fantastiska 70 milen i vacker terräng så var boken inger för mig. Vissa stunder ville jag lägga ifrån den och börja på en annan bok och då och då kastade jag längtansfulla blickar mot bokhyllan, MEN har man börjat på en bok så har man och så tjock var den ju faktiskt inte (tack och lov...)

Jag tror inte på gud, är inte religös på något vis så boken, som gick i "Traditionens" tecken, ledsnade jag på rätt fort!
Så om du är redo för äventyr så varnar jag dig för mycket religöst snack! Annars en  välskriven bok, helt klart. Men som sagt; inget för mig!

1 kommentar:

  1. Även jag kämpade länge och väl med denna bok. Älskar Alkemisten och trodde i min oskuld att denna skulle trollbinda mig lika mycket men ack så fel jag hade. Ingen bok för mig alls.

    HOppas du läst alkemisten om inte läs den det är en order från din bokälskande kusin;)

    SvaraRadera