fredag 11 januari 2013

Ett kraftslag med muttan.

Årets första bok slog ner med buller och bång: Konsten att vara kvinna av Caitlin Moran gav mig en vindblåst känsla när jag yrade fram över sidorna och gav mig den största anledning till att vara stolt över att vara av det täcka könet.

Boken beskriver, i motsats till dess titel, inte riktigt hur vi ska bete oss som den moderna klassiska kvinnan, den förebild som vi blivit matade med sedan unga år, utan mer hur vi kan våga vara de vi är; ovansett om vi kan gå i högklackat eller inte.
Moran sa i princip det som vi egentligen redan vet men som inte skadar att upprepas ibland eftersom det är lätt att fastna i det traditonella träsket som är vårt mansdominerande samhälle än idag. Men det framfördes inte med en predikande, fingervisande känsla, utan med humor och glädje att det var lätt att ta till sig.
Jag vill uppmana alla att läsa den här underbara boken. Läs, läs, läs! Även män, ni kanske lär er något på kuppen!



Boken gav mig en pirrande känsla i mellangärdet och lämnad mig med en tillfredställande mental orgasm.

3 kommentarer:

  1. Längtar tills den dimper ned i min brevlåda!! =)

    SvaraRadera
  2. Håller med, den är helt enkelt GREAT! Som jag skrattade till vissa partier. Åh. Rekommenderas till alla! =)

    SvaraRadera
  3. Jag var tvungen att läsa vissa stycken för Christian bara för att det var så roligt ;)!

    SvaraRadera