lördag 2 juli 2011

Känd bok i all ära...

Jag har läst Alkemisten av Paulo Coelho. Den handlar om den unge pojken Santiago som vandrar på Andalusiens heder med sina får, men som en dag möter en gammal man som får honom att sälja sina får och bege sig till Egyptiens pyramider för att finna en skatt.


 En tunn och fin bok, som handlar om att följa sina drömmar. Den är enkel och okonstlad, men jag blev inte riktigt så frälst som övriga massan. Boken kändes lite stressad mot slutet och pang så var den över på några sidor. Visst handlar den om att följa sina drömmar som utlovat, men ibland kändes den som om en dos tur och rätt tillfälle spelade lite med i leken med.

Jag har inte så mycket att säga om boken. Den var helt okej och eftersom den inte var direkt tung att läsa så tycker jag den är värd en chans. Jag funderar på att läsa om den mer noga och med eftertanke. Jag tror att jag var så inställd på att den skulle ge en wow-känsla bara för att den är så populär. Kanske får man läsa lite mellan raderna ibland...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar