fredag 28 oktober 2011

När adlibris-önskelistan försvann...

Var inne på adlibris och i färd med att beställa lite böcker. På min önskelista har jag 79 böcker som jag omsorgsfullt valt ut och den bara växer och växer. Okej, kanske inte jätteomsorgsfullt, den hade varit i stort behov av en rensning, men jag har inte hjärta att erkänna för mig själv att jag inte kommer att läsa en bok, ever.
Men nu satt jag där iallafall, och undrade över hur mycket det skulle kosta att köpa ALLA på en gång. Jag markerad dem och lade dem i kundkorgen. Summan landade på nätta 10.034 riksdaler och om jag vinner på lotto så beställer jag dem alla.

Men i stundens hetta så glömde jag bort att när man lägger över en bok från listan till kundvagnen så försvinner de från den. (Man behöver ju inte ha den på listan längre eftersom man ska få hem den i brevlådan.) Logiskt, men jag glömde bort det så när jag tömde kundkorgen raderade jag hela min vackra, underbara lista.

Behöver jag nämna att tårarna sprutade?

Men, jag har kommit över det (gjorde det ca fem minuter efter att den försvunnit) och jag har redan fyllt på listan igen, och den var ju, som sagt, i stort behov av en rensning!

Jag ville bara berätta min historia så jag kan varna andra. Don't make the same mistake I did!

3 kommentarer:

  1. Åh en lista ska genast införskaffas på Adlibris;) och jag ska INTE göra samma misstag. Har äntligen fått möjlighet att ta upp mitt läsande igen, det går inte fort, och det sker bara en halvtimme/timme innan jag somnar för kvällen. Men det viktiga är inte hur länge jag läser utan ATT jag läser igen... Saknat detta mer än jag trodde;)

    Så välj ut en lite mindre bok (inte över 300sidor) så kan vi läsa en ihop och sedan ha en lite träff och diskutera kanske???

    Pussar på dig

    SvaraRadera
  2. Fy vilken mardröm. Kan nästan relatera, en gång försvann min kundvagn som innehöll böcker jag lagt över från min önskelista. Det var inte så många böcker som 79, kanske var det mellan fem och åtta bara, men jag kom inte ihåg vilka det var ändå :(

    SvaraRadera
  3. Önskelistan är toppen, men man får passa sig så den inte försvinner ;) Skönt att kunna varna andra ;)!
    Ja, Annie jag har ju tänkt på dig! Jag ska fundera lite på vilken bok som kan passa. Jag har precis börjat med Hypnotisören just nu så jag ska fundera på vilken bok som kan passa =)!

    Monica, det är så tråkigt när det händer och så kommer man inte ihåg vilka man hade. Mycket jobbigt! Hoppas minnet återvänder!

    SvaraRadera