torsdag 17 maj 2012

Att tappa stinget.

Yes, ny bok att kasta sig in i... Hm... Ska vi se vad det kan bli. För en gång skull vet jag inte direkt vilken jag ska ta... Men det är ju kul det med att välja lite mer med omsorg. Jaha, då ska vi se... Nja, inte den, och inte den och... den kanske jag kan.. nej, oj jag var inte så sugen på den, nästa bok... Men suck vad ska jag ta? Kanske Sagan om Ringen - trilogin? Ett härligt projekt att sätta tänderna i! Japp, den tar vi. Då kör vi...

Suck... Kom igång då. Nej, nu hänger jag inte med, fasen, då får jag läsa om! Nej det orkar jag inte. Skit samma, det var säkert inte så viktigt ändå. Hm... är det något bra på tv:n tro...?

Nej, men är tv:n på? Jag skulle ju läsa! Seså, kom igen... Fasen vilken mossig översättning... suck, men jag vill ju också ryckas in i Tolkiens magiska värld! Nej, jag erkänner mig besegrad, en annan gång, en annan tid!

Då ska vi se, jag behöver något spännande, mastigt att sätta tänderna i... JA! Eldvittnet! Sweet, de andra böcker var riktigt pageturners, då måste denna leverera något kopiöst! Då kör vi!

Suck... Jaja, den är bra, men jag var kanske inte upplagd för kriminaldeckare denna gången. Jag behöver något ÄNNU mer fängslande... Ska vi se... Syster har läst färdigt Hungerspelen - trilogin. De kanske?

Ja, men detta verkar bra... Oops, får läsa om lite ibland, koncentrationen är inte riktigt på topp, men den funkar. Japp, vill läsa till sent på kvällen = gott tecken! Jepp, första boken avklarad, jag kastar mig in i andra.... Undrar vad det är på tv:n ikväll?

NEJ! Jag hade ju lite flow nu ju! Eller inbillade jag mig bara?

Jaha, let's face it! Jag har ramlat ner i en svacka. En lässvacka. Jag har blivit bittert dumpad av min älskade läsning och istället för tillfredsställelse lämnar den mig med en stel nacke och annalkande huvudvärk... Jag kanske behöver ta det lite lugnt och låta läsarsuget komma till mig istället för att tvinga fram den.

Hoppas det kommer tillbaka snart. Saknar den.

2 kommentarer:

  1. Det kan vara skönt och lägga sig i soffan och drömma. Drömma sig tillbaka in i de berättelser man redan läst, njuta va dem en gång till, stanna kvar ännu en stund innan man öppnar nästa bok ;-)

    SvaraRadera
  2. Du har så rätt så! Ibland måste man ta en liten konstpaus ;)!

    SvaraRadera