torsdag 28 juni 2012

Los favoritos de Bokfjärilen- Part 1

Det är svårt att titulera en bok som favorit, men vissa böcker har hängt kvar så länge och berört mig lite extra i hjärtat. Jag har funderat lite extra på vilka böcker som jag håller extra kära. Jag kom sedan på att det ofta är böcker som jag har/eller kommer att läsa om. Det tycker jag är riktigt fascinerande med en bok att den kan vara så intressant att den tål att läsas flera gånger. Jag älskar att läsa om böcker och hitta nya detaljer som jag inte tänkte på vid första läsningen.
Så här är en liten presentation av mina favoritböcker. Jag skulle först gör ett inlägg med dem alla, men det blev väldigt långt och jobbigt att läsa så jag tar en i taget.
Först ut:

Vindens skugga - Carlos Ruiz Zafón
Fastnade direkt för denna boken. Först ville jag läsa den eftersom den utspelade sig i Barcelona. Jag har spenderat mycket tid i staden, både bott där och hälsat på kusinen. Om man har varit där så vet man ur magisk staden är och i Vindens skugga så får hela staden en egen karaktär och jag älskade att veta precis var alla platser och gator låg någonstans. Jag har läst om boken tre gånger och det kommer antagligen bli fler. Det är en sådan bok där jag vid varje läsning hittat nya saker och delar som jag missat eller glömt bort. Det är även en bok jag i princip rekommenderar till alla som frågar mig om boktips (det är den första jag tänker på när någon ber mig nämna "en riktigt bra bok.") Vindens skugga är och har lite för alla. Åh, nu blir jag sugen på att läsa den igen!

2 kommentarer:

  1. Japp den står på "attläsa"-listan ska bara läsa färdigt de andra först;) Men höga förväntningar har jag...

    Kram

    SvaraRadera
  2. Åh vad bra, Annie! Alltid kul när andra vill läsa en favoritbok ;)!

    SvaraRadera