tisdag 10 juli 2012

Los favoritos de Bokfjärilen - Part 2


The Blue - Mary McCallum
.Min syster hade med sig denna boken hem från sin au pair-tid i Nya Zeeland. Hon tipsade om att jag skulle läsa den. I början gick det trögt, men under en natt på sjukhuset där jag satt extra-vak hos en dam, som sov gott, passade jag på att komma i gång med boken. Och plötsligt lossnade något och jag riktigt plöjde igenom den och historien blev så intressant. Hela boken är vacker med oväntade tvister och en underliggande historia som nystas upp med historiens gång. Jag har läst den en gång, men vill läsa om den igen. Min syster äger ett ex, men jag har länge velat ha mitt egna. Dock finns inte boken att köpa i Sverige, så jag tog mod och kraft till mig och beställde från ett brittiskt förlag via Abebooks.com. Och när den anlände fick jag en liten överraskning: den var signerad! En helt underbar, vacker bok att förföras av.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar