måndag 24 september 2012

Ode till Bokbörsen

Ni som missat Bokbörsen får genast ta och surfa in på dess hemsida: bokborsen.se

Det är en sida för begagnade böcker, spel, skivor, filmer m.m. Jag stötte på sidan för något år sedan då jag letade efter boken Flickornas handbok i jakt och fiske av Melissa Bank. Jag hittade den inte på adlibris eller bokus då den slutat att säljas. Jag fortsatte mitt sökande och ramlade in på Bokbörsens hemsida där jag hittade den på ett kick.

Så hände det igen: Jag letade efter en bok som inte fanns att få tag på på de vanliga sidorna och jag tog mig illa kvickt till mitt kära Bokbörsen och visst fanns det flera ex av den.


Boken som var föremål för mitt begär var Det växer inga rosor i sågspånet av Nicolas Fokker. Processen är väldigt enkel: jag hittar den på Bokbörsen, där jag lägger den i min kundvagn och lägger in en beställning. Sedan får jag ett mejl av ägaren av boken, i detta fallet Plock & Prylar som är ett företag som säljer begagnade saker över nätet. Här är deras hemsida: plockprylar.com. Säljaren ger uppgifter om betalning och sedan är det klart. Adress och så har säljaren redan får bokbörsens sida. Väldigt smidigt. Jag köpte boken för 72 kr (inkl. frakt). Själva boken kostade 24 kr.

Känns skönt att gamla böcker kan få ett nytt hem och att det går att hitta böcker som slutat säljas.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar