onsdag 17 oktober 2012

Senaste tillskottet i familjen.

Unnade mig lite nya böcker i höstmörkret....

 
En ny favorit som jag har hittat är: David Sedaris. Efter att ha läst hans bok Squirrel seeks Chipmunk: a wicked bestiary (läs mitt inlägg om den här) föll jag pladask för hans underbara shortstories. Jag köpte hans böcker When you are engulfed in flames och Naked. För närvarande läser jag Naked och jag njuter i fulla drag där hans korta, roliga historier som är från hans barndom.

Sedan har jag haft ögonen på Jenny and the Jaws of life av Jincy Willett ett tag. Jag får väl erkänna att jag föll för att David Sedaris har lämnat en recension på bokens framsida där han skriver att det är den roligaste samling historier han någonsin läst. Och att det kommer från just honom väger tungt i mina ögon. Boken gavs ut redan 1987 så den, liksom jag, firar 25 år i år. Hurra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar