torsdag 26 januari 2012

Nostalgitripp.

Snubblade över denna gamla godingen....


Pricken av Margret Ray. En urgullig historia om att vara annorlunda. Den är så fin.

Bestämde mig för att ta "a trip down memory lane..."


Majas alfabet av Lena Anderson. Pedagogisk och fina bilder. Perfekt kombination!

Elsa Beskow är också en favorit:


Tant Grön, Tant Brun och Tant Gredelin. 


 Mysiga Hattstugan.


Tomtebobarnen har jag faktiskt här hemma. Den var en present från min syster. Vi är ju Tomtebobarn själva eftersom vi växte upp i ett hus som heter just Tomtebo.

Och självklart Astrid Lindgren:






Barnböcker är där allt börjar. När jag ser tillbaka på dem så fylls själen av den poesi som de gav som barn. Så vackra, kanske enkla, men också så fantastiska.

Bilderna är tagna från adlibris.se

2 kommentarer:

  1. Åh, Pricken... min favoritbarnbok. Så fantastiskt fin. Även om man inte begriper hur fin förrän man är stor.

    SvaraRadera
  2. Ja, ibland måste man visst växa upp för att uppskatta pärlorna i barndomen ;)!

    SvaraRadera