fredag 17 augusti 2012

Los favoritos de Bokfjärilen - Part 4


To kill a mockingbird - Harper Lee
Har velat läsa denna sedan jag såg en lista på nätet med "100 böcker man måste ha läst innan man dör." To kill a mockinbird var givetvis med på listan och jag blev lite nyfiken. Titlen lät lite invecklad med tanke på ämnet (rasism) och jag blev först lite avskräckt. Men så skaffade jag den och fastnade redan från första sidan. Den var smart berättad och ämnet funkade trots att den hade några år på nacken. En klassiker som alla borde läsa tycker jag. Har lyckats få min mor att låna boken, men om hon kommer att läsa den är ju upp till henne. Men den är definitivt värt det. Läste om författaren Harper Lee på internet där det stod att hon bara skrev To kill a mockingbird som blev en sådan hit och sedan försvann hon. Gjorde inga intervjuer och skrev aldrig mer någon bok. Jag undrar varför... 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar