tisdag 17 september 2013

Dags för en ny Top Ten Tuesday!


Tisdagar har blivit lite roligare med bokbloggen The Broke and the Bookish temadag. Idag gäller det att lista sina Planerade Höstläsningar. En lite lustig slump att jag skrev i mitt förra inlägg om de böcker som jag önskade mig just nu. Boklig intuition kanske?

Jag brukar inte ha en bestämd lista på vilka böcker som jag ska läsa (samt att jag läser långsamt så tio böcker kommer jag inte klämma i höst) men ett litet hum kan jag väl få fram! Då kör vi! Några av dessa böcker vill jag läsa i höstmörkret:

1. The Cuckoo's Calling - Robert Galbraith. SKA läsa den snart!

2. Lila Hibiskus - Chimamanda Ngozi Adichie. Har stått på min hylla alltför länge och det var faktiskt tack vare den förra listan jag gjorde där jag nämnde Ngozi Adichies andra roman En halv gul sol som jag fick upp ögonen för den igen.

3. En ängel vid mitt bord - Janet Frame. Ännu en hyllvärmare. Har många sådana.

4. Silver Linings Playbook - Matthew Quick.

5. Choke - Chuck Palahniuk

6. Ängelns lek - Carlos Ruiz Zafón. En omläsning av denna bok har ännu inte skett så det är väl på tiden. Älskar att läsa om böcker!

7. Dracula - Bram Stoker. Och...

8. Frankenstein - Mary Shelley. Skulle vilja läsa dessa i skydd av mörkret för stämningens skull.

9. Jorden runt på 80 dagar - Jules Verne. Håller på att läsa en Verne-bok och har fått blodad tand!

10. 2666 - Roberto Bolaño. Började läsa på den för ett tag sedan, men gav upp. Nu står den där på hyllan och ropar på mig. Kanske att jag ger mig på den igen...

Oj, kom på två bubblare just nu: Peter Pan av J.M. Barrie och Tiger Lily av Jodi Lynn Anderson. De ska anlända idag från adlibris. Enligt mejlet jag fick så skulle paket få plats i mitt brevinkast, men precis nu slängde brevbärarinnan (ja, jag tjuvkikade i titthålet!) in en bunt brev, utan mitt paket i sikte. Så det får bli till att pallra sig till ICA och hämta det som vanlig. Längtar till en riktig brevlåda.

4 kommentarer:

  1. Gailbraith/Rowling ligger på plattan och väntar och den borde jag verkligen också läsa! Så lite tid...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag måste införskaffa! Är så sugen på att läsa den!

      Radera
  2. Carlos Ruiz Zafón har jag hört så mycket om att jag köpte Vindens skugga nu i somras. Kanske blir den läst snart också :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh, jaja! Läs den! Så underbar och vacker historia!

      Radera