lördag 13 augusti 2011

Bokfri helg; Dag 1.

Jag trodde inte att det skulle kännas så mycket, men det är lite konstigt faktiskt.

Läste ut Engångsligg av Josefin Palmgren igår. En liten fin bok om den humörsvängande tjejen Klementin och hennes liv i Stockholm och om alla de människor, framför allt killar, som hon träffar. Jag kunde fraktiskt störa mig lite på karaktären ibland för att hon var rätt jobbig, men det var en rolig bok som bara flöt på under de 150 sidorna. Absolut läsvärd.

Hur som helst; Ja, det känns konstigt. Även om jag vissa helger har gått utan att öppna en bok innan så har vetskapen att det ligger en bok på sängbordet alltid känts tryggt. Men igår kväll när jag släckte lampan och det inte låg någon bok där var det helt klart en ny situation. Jag insåg verkligen att jag ALLTID har en bok på lager att läsa. Men jag ska hålla ut.

Vädret är soligt och fint. Får se om det blir strandhäng!

Over and out!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar