fredag 12 augusti 2011

En bokfri helg?

Tänkte jag skulle testa detta. Anledningarna är följande:

1. Boken jag läser nu, Engångsligg, är på blotta 150 sidor och jag har redan kommit halvvägs så jag är rätt säker på att jag läser ut den i kväll, alternativt imorgon förmiddag.

2. Jag väntar ett paket från Adlibris på måndag och i den finns en bok som jag är sugen på att börja läsa, så jag vill inte börja på någon ny innan dess. Jag måste planera min läsning lite så jag har läst klart allt jag vill läsa innan Tanzania då jag redan har planerat vilka böcker jag ska ta med (se tidigare inlägg "Tanzania tales").

3. Jag tänkte på måndag förmiddag innan jag får hämta mitt fina paket ta tillfället i akt och sortera in mina räkningar i en fin pärm som jag inhandlade idag på ica. Ett försök till att bringa ordning i mitt tonårs-räknings-liv. Jag misstänker att bokstäverna A och T kommer fyllas rätt så snabbt (Adlibris och Telia).

4. Undersöka om jag kommer få läs-abstinens.

Jag tror det ska gå bra. Om det är dåligt väder sitter jag inne och då får jag väl se en film istället, men om solen skiner och det vankas strandhäng kan det bli lite jobbigare för jag gillar ju att ligga och läsa medan jag solar annars blir jag hemskt uttråkad.

Fortsättning följer...

2 kommentarer:

  1. Lycka till! Jag tror att det är en jättebra grej att göra ibland. Så man får längta lite. Det är så lätt att annars bara kasta sig över nästa bok utan att riktigt känna efter.

    SvaraRadera
  2. Precis! Förhoppningsvis kommer nästa bok att kännas speciell och inte en i mängden =)!

    SvaraRadera