lördag 25 februari 2012

Bokreans skatter...

Svängde förbi bokrean idag och fyndade minsann en del skatter:


Raw food på svenska av Erica Palmcrantz och Irmela Lilja. 149 kr
Hungerspelen - Triologin av Suzanne Collins. 99 kr


 Sedan letade jag mig fram till "Engelsk Pocket" - bordet. Tag två för 69 kr. Jag tog:

Tresure Island av Robert Louis Stevenson (har den på svenska men jag ville testa originalspråket.)
The adventures of Tom Sawyer av Mark Twain
Frankenstein av Mary Shelley
Dracula av Bram Stoker

Körde lite klassiker-tema.


Är väldigt nöjd med mina fynd!

6 kommentarer:

  1. Ser ut som en väldigt bra blandning böcker!

    SvaraRadera
  2. Tack Lena! Jag försöker variera mig lite ;)!

    SvaraRadera
  3. Frankenstein är verkligen en av mina favoriter! Riktigt bra blandning

    SvaraRadera
  4. Jag har velat läsa den i flera år, så nu när jag fick syn på den kändes det som om det var dags =)!

    SvaraRadera
  5. Hungerspelen vill jag läsa men kan inte hjälpa att jag tycker omslaget är riktigt fult, hehe!

    SvaraRadera
  6. Haha! Ja, man blir lite besviken på vissa omslag ibland! Som Världskrig Z som jag har här ovanför; riktigt fult omslag!!

    SvaraRadera