fredag 3 februari 2012

Den Eriksonska Bokcirklen lever vidare

Ni kanske minns... Bokcirklen som innehåller hela två medlemmar (jag och min kusin såklart). Boken på dagordningen var Igelkottens elegans av Muriel Barbery.

Jag läste ut den efter många om och men... MÅNGA om och men.
Jag ska inte nämna vilken sida Annie kom till...


Vi är båda överens: Not our Cup of Tea!
Varken fastnade för den, eller gillade den. Det märktes att Barbery var påläst, vilket jag gillar och imponeras av eftersom jag själv är lite lat av mig, men till slut blev det för mycket filosofiskt och djupt. Vi orkade inte hålla koncentrationen.

Vi har därför bestämt att vi slopar Igelkotten och läser Främlingen av Albert Camus istället.
Inte för den kanske är mer lästtsmält, men är den en Klassiker så är den!

Främlingen är även den första bok som Annie läser om! Jag har läst om hur många böcker som helst, men hon har bara läst olika hela tiden. Jag är riktigt imponerad!

Så nu kör vi igång igen!

2 kommentarer:

  1. Jag måste säga att det här med att läsa om böcker inte är så tråkigt trots allt, upptäcker nya saker nästan hela tiden. Fast det tråkiga är ju att jag vet vad som kommer att hända, men jag försöker förtränga det medan jag läser;)

    SvaraRadera
  2. Man får ta den smällen när man läser om =)! Men det är kul att lägga märke till saker man glömt eller missade förra gången!

    SvaraRadera