måndag 28 mars 2011

Bokflugan

Hej och välkommna till Bokfjärilens blogg!
Jag är Bokflugan och syster till Bokfjärilen. Namnet tog jag mest för att hålla mig till temat bok + insektsnamn och eftersom Bokfjärilen var redan taget blev det Bokflugan.

Jag ska vara ärlig med detsamma: jag är långt ifrån den boknörd som min syster är. Jag avverkar inte böcker som vissa byter strumpor. Inte för att jag ogillar böcker, absolut inte, men jag är en långsam läsare och ibland har jag svårt att avsluta böcker som jag börjat på. Fråga mig inte varför men jag hoppas i och med den här bloggen att jag ska komma igång med läsandet ordentligt. Min önskan är även att fler som identifierar sig med mig och känner dåligt samvete över att de har flertalet halvlästa/olästa böcker i sina hyllor ska bli lika inspirerade som jag hoppas bli. När man är lite "bokkräsen" som jag kallar mig (eller helt enkelt för okoncentrerad för att läsa ut boken man tagit sig an vilket ofta är fallet) så känns det så härligt när man slår igen en utläst bok som man fastnat för och inse att man blivit riktigt berörd av den.

Dessa böcker vill jag lyfta fram i mina inlägg, de böcker som förtrollade mig med sina ord och höll mig kvar ända till sista sidan.
Som gör mig en erfarenhet rikare.
/Bokflugan

1 kommentar:

  1. Åh vet precis hur det är att ha ofärdiglästa böcker liggandes i hyllan. Jag hade förr som regel att aldrig lägga ifrån mig en bok innan jag minst läst 150 sidor men ack den tiden är förbi. Har på sista tiden stött på mycket tungläst, svårläst och tillintetsägande litteratur så jag tröttnar redan efter sidan 50. Men oj vad jag längtar till den där boken med det stora B:et den där man inte kan släppa den som tilltalar alla sinnen. Men jag vet också att en vacker dag sitter man där men den där boken i handen så jag vägrar ge upp mitt sökande.

    Välkommen som bokbloggare jag kommer följa er slaviskt;)
    puss

    SvaraRadera