söndag 27 mars 2011

Lycka i bokhandlen!

Var ute på en promenad och tog en liten omväg in i den lokala bokhandlen (alla vägar leder till bokhandlen). Där tog det inte lång stund innan jag hade fyra intressanta pocketböcker i famnen, och väste på min sambo att vi måste därifrån snart annars får jag ett bokanfall (alltså att jag bara plockar på mig).
Jag föredrar att läsa pocketböcker då de är smidigare och skönare att hålla i. Jag gillar också att se att en bok har blivit läst mycket; nötta omslag och med en vekad bokrygg. Det visar att boken är omtyckt.
Hur som helst fick jag kalla fötter; det blev lite för dyrt tyckte jag så med lite sorg i bröstet sållade jag bort en av böckerna. Men när jag kommer fram till kassan informerade den snälla expiditen att just nu har de "Tag fyra pocketböcker, betala för tre." Behöver jag nämna att jag slängde mig efter den undanställda boken och gick leende därifrån?
Böckerna jag köpte var:
Boktjuven av Markus Zusak
Lyckan är en sällsam fågel av Anna Gavalda
Lila Hibiskus av Chimamanda Ngozi Adichie
En halv gul sol av Chimamanda Ngozi Adichie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar