fredag 17 juni 2011

Humlan gör entré!

Ytterligare en syster ansluter sig till bokbloggandet. Jag har alltid varit en bokslukare, även om det förstås gått något upp och ner. I tioårsåldern slukade jag en Wahlströms ungdomsbok i samma takt som jag bytte strumpor (ja, bokstavligt talat) och sedan har det fortsatt med chick lit, deckare, klassiker och allt därimellan. Intresset för litteratur fördjupades ytterligare efter att jag läste det på högskolan när jag pluggade engelska (kan ni tänka er något lyxigare än att sitta tio personer i ett seminarierum och diskutera olika författare och få CSN för det?).
Jag kommer, liksom mina systrar, att recensera böcker jag läst. Kanske blir det en och annan fundering också över boken som sådan och vad som händer med boken i framtiden.
Den något präktiga och surrande (men snälla) storasystern humlan börjar härmed sin bokbloggande karriär!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar